405431

Twoje IP: 3.215.182.36
2019-12-10 16:33:15

Szkolenie z zakresu grafiki komputerowej 3D

Szkolenie będzie miało charakter praktyczny, zdecydowana większość zajęć będzie miała formę warsztatów, podczas których uczestnicy będą mogli zaznajomić się z omawianymi zagadnieniami w praktyce. Nauka będzie polegała na tworzeniu małych projektów, pozwalających na poznanie pełnej ścieżki implementacji prezentowanych rozwiązań. W szkoleniu będą wykorzystywane okulary 3D oraz inne narzędzia wykorzystywane w projektowaniu grafiki 3D. Wiedza przekazywana podczas szkolenia pozwoli na pokazanie praktycznego zastosowania warsztatu matematycznego (modeli, wiedzy teoretycznej) w projektowaniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (implementacja algorytmów, poznanie przydatnych w tym temacie bibliotek, itp.)

Szkolenie składać się będzie z 3 bloków tematycznych po 30 godz. dydaktycznych każdy.

BLOK 1 obejmie naukę implementacji wirtualnej rzeczywistości (Unreal Engine 4 + Oculus Rift) na przykładzie prostych gier. Uczestnik zajęć po zakończeniu szkolenia będzie posiadał podstawowe umiejętności integracji i oprogramowania sprzętu do VR (Virtual Reality) (Oculus Rift) w silniku Unreal Engine 4.

BLOK 2 obejmie naukę implementacji rozszerzonej rzeczywistości (Unity + plugin Metaio) na przykładzie prostych gier z wizualizacją AR (Augmented Reality). Uczestnik zajęć po zakończeniu szkolenia będzie posiadał podstawowe umiejętności implementacji rozszerzonej rzeczywistości w silniku Unity przy użyciu biblioteki Metaio.

BLOK 3 obejmie naukę programowania gier video na silniku Unity / Unreal Engine 4 (wg preferencji studentów) na platformy mobilne (jeśli Unity) / na PC i konsole (jeśli Unreal Engine 4). Przedmiotem kursu będzie samodzielna realizacja małej gry video od początku do końca. Uczestnik zajęć po odbyciu kursu będzie posiadał kompleksowe umiejętności programowania gier video na silniku Unity / Unreal Engine 4 na poziomie podstawowym, pozwalającym na kompletną implementację małej gry od początku do końca.

Liczba grupa: 2 grupy, maksymalnie 12-osobowe grupy

Egzamin certyfikujący: BRAK

Miejsce szkolenia: Wydział AEiI, Gliwice

Harmonogram szkolenia: Grupa nr 1 | Grupa nr 2

Planowany termin szkolenia: marzec - październik 2015 r.

Materiały dydaktyczne ze szkolenia (do pobrania wkrótce):
  1. Wprowadzenie do silnika Unity
  2. Tworzenie gry "Stealther" na silniku Unity
  3. Wprowadzenie do VR w Unity, tworzenie gry "Endless Runner"
  4. Wprowadzenie do AR w Unity
  5. System Animacji w Unity
  6. Wprowadzenie do Unreal Engine 4
  7. Wprowadzenie do Blueprintów, tworzenie gry "Galaga"
  8. Multiplayer VR Shooter

Program szkolenia (90 godz.):
  1. Wprowadzenie do silnika Unity (tworzenie gry "Space Invaders" i "Arkanoid")
    1. Tworzenie projektu
    2. Wprowadzenie do interfejsu edytora silnika
  2. Tworzenie gry "Stealther" na silniku Unity
    1. Import obiektów, rozkładanie elementów na scenie
    2. Tworzenie skryptów
    3. Logika gry
    4. Praca kamery i system warstw
    5. Obsługa dźwięku i muzyki
    6. Obsługa systemu kolizji i fizyki
    7. System efektów cząsteczkowych
    8. Materiały i oświetlenie sceny
    9. Wprowadzenie do GUI
  3. Wprowadzenie do VR w Unity, tworzenie gry "Endless Runner"
    1. Wyjaśnienie zagadnienia i wyzwań związanych z programowaniem VR
  4. Wprowadzenie do AR w Unity
    1. Wyjaśnienie zagadnienia i wyzwań związanych z programowaniem AR
    2. Wprowadzenie do Unity na poziomie potrzebnym do obsługi AR
    3. Integracja pluginów AR z Unity
    4. Stworzenie przykładowej gry video
    5. Rozpoznawanie markerów
    6. Skalowanie świata za pomocą markerów
    7. Rozpoznawanie powierzchni jako alternatywa dla markerów
    8. Interakcja między markerami
  5. System Animacji w Unity
  6. Wprowadzenie do Unreal Engine 4
    1. Tworzenie projektu
    2. Wprowadzenie do interfejsu edytora silnika
    3. Wprowadzenie do UE4 na poziomie potrzebnym do obsługi VR
    4. Integracja pluginów Oculus Rift z UE4
  7. Wprowadzenie do Blueprintów, tworzenie gry "Galaga"
    1. Tworzenie skryptów
  8. Multiplayer VR Shooter
    1. Stworzenie przykładowej gry video
    2. Praca kamery
    3. Sterowanie
    4. Head tracking

·        Tworzenie projektu

·        Wprowadzenie do interfejsu edytora silnika

·        Wprowadzenie do UE4 na poziomie potrzebnym do obsługi VR

·        Integracja pluginów Oculus Rift z UE4